Thursday, April 7, 2011

CABUT POKOK PASTU LARI DARI RUMAH

Tadi masa balik dari beli makanan dengan kengkawan aku, ntah macam mana diorang boleh terimbau ter'cerita' kisah paling tak masuk akal yang pernah diorang buat masa kecik-kecik dulu. macam dalam cerita-cerita drama tu. seriusss.

Kisah bermula apabila..

Aleeza Kessum : Current, cuba tengok pokok ni weh. dia baru nak tumbuh ni.

Fasha Sendeng : Eh, lain macam je Kessum aku tengok pokok tu.

Aleeza Kessum : Dulu kan masa aku kecik-kecik, kalau mak aku marah-marah, aku cabut pokok dia weh. biar padan muka dia.

Maya Current   : Aku dulu kalau mak aku marah-marah, aku masuk bilik. kunci. pastu gunting-gunting IC dia. sampai jadi kepingan-kepingan kecik.

Aleeza Kessum : Dia (Maya Current) pernah cerita ngan aku, dia pernah nak lari dari rumah weh. dia bungkus dah kain baju dia. pastu amek kain batik, bentangkan. then, dia letak baju-baju dia dalam tuh. pastu ikat. macam dalam drama tuh.

Maya Current : Haah wei. pastu sampai kat depan pintu, bapak aku tanya aku nak pergi mana. terus aku patah balik. masuk bilik.

Fasha Sendeng dan Aleeza Kessum gelak guling-guling, mata berair, hingus meleleh, hidung berdarah. terkencing? eh, aku tak. tapi tak tau la Aleeza Kessum kan..

mungkin camni la keadaan Maya Current masa nak lari rumah tu.
paling penting beg dia bukan camni. tapi kain batik yang diikat-ikat ye.


Lawak gila weh.
Sesapa yang kata ni tak kelakar, mesti dulu BM fail. kan kan?

okey dah habis. babai. tidur nyenyak-nyenyak ye semua!

Assalamualaikum :)

5 comments:

Alizakessom said...

TESTING2..

Maya Current said...

Wah tahniah fasha dapat komen dah!! hahahaha

yanamib said...

haha ye ye klaka..kita dlu pn pernah terpk nk lari dari rmh..terpengaruh dgn drama la nih..dem! tp xsanggup pn..sbb pk sape nk bg mkn klu lari dari rmh..haha =P

@amabanzai said...

Bm A. kbai

fasha said...

aleeza kessum : testing jgn tak testing :)

maya current : kau inspirasi ku! muah2!

yanaMIB : hahahahah.. tula kt pn penah jugak nk buat benda yg sama dulu.. heheh

ama : tahniah la. bai :)

Baca sampai lebam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...