Saturday, April 16, 2011

Pelik Sangaaattt

Hai. bacalah jelah terus kat bawah ni. malas aku nak buat intro. heh.


(1)

Kaabah 

Aku nak sangat tau apa ada dalam Kaabah ni tau. 

Tapi orang boleh masuk ke wei ?


(2)

Pentagon ni sebenarnya adalah Headquarters Kementerian Pertahanan Amerika Syarikat

 Aku pernah terbaca ada orang sesat sampai 5 tahun tak jumpa jalan keluar Pentagon nih. tapi Usop Whilcha cakap ngan aku   
" nampok benor nipunye "


(3)

Laut Mati ni pulak sebenarnya tasik air masin yang terletak di sempadan Jordan dan Tebing Barat.

Aku macam  tak boleh terima, betul ke orang boleh terapung atas laut nih. 

Nak nak aku yang 100 tan ni kannn.


(4)

Papua New Guinea 

Tengok negara-negara jiran dia.

Dah nampak ?

Cuba tengok gambar kat bawah ni..

Kau faham tak macam mana kulit diorang boleh jadi warna ni ? 

Maksud aku, gelap macam orang Afrika.

Bukan warna kuning tuh. haihhh =__='


(5)

Istana Melaka

Aku musykil la kenapa Melaka takde Sultan. musykil, semusykil-musykilnyaaa lah. 

Mana pergi anak cucu-cicit Sultan Melaka ni weh ?

*soalan orang yang selalu tidur masa kelas sejarah dulu.


(6)

Istana Sri Menanti, Kuala Pilah, Negeri Sembilan

Istana ni tak guna paku besi langsung. tapi dia guna pasak untuk gantikan paku besi. 

Eh, pelik la aku macam mana dia boleh jadi bagunan tak guna paku. 

Pernah sampai sini tak ?

Nanti kan, kalau datang sini, cuba kau try naik tingkat ataaasss sekali tuh. best tak ?


(7)

Anita Sarawak

Macam tak berapa nak faham macam mana kulit dia boleh lagi tegang dari kulit aku. dia sebaya dengan nenek aku dah padahal. 

Eh, perlu ke nak pelik ? 

Haha. *gelak tak ikhlas


(8)

Anuar Zain

Kenapa dia tak kahwin-kahwin lagi walaupun dah tua ???


(9)

Ramlee Awang Murshid

Mana dia dapat idea buat novel-novel sedaaappp camni eh ???


(10)

Ayam Penyet

Kenapa setiap minggu aku nak makan mendalah ni wei ???

Dia letak apa dalam nasi tu haa ???

Jeng jeng jenggg..



Haaaaa kau, jangan tak caye Anita Sarawak masuk dalam senarai pelik aku.


okey lah. babai.


Assalamualaikum :)

6 comments:

love 69 said...

1)dalam kaabah ada ruangan kosong,nampak kecik tapi sgt luas sebenarnya(atas kekuasaan allah s.w.t).boleh masuk tapi yang dibenarkan ialah penjaganya dan ketua2 negara islam sahaja.dr mahadir penah solat kat dalam
2)nampak sgt menipunya,xkan la xde org bgtau jalan kuar
3)nak terima atau x?jwpnnya kena sebab ia salah satu ciptaan allah s.w.t.density dye bukan 1000kg/m3 tapi lebih dari 3000kg/m3
4)australia terbentuk dari banduan2 amerika,kira australia ni bekas penjara la.yang indon sebelah tu memang kaum org asli,bukan ensem2 mcm kat jakarta.
5)xtau jawapan
6)boleh je,dye pakai tanggam je.byk binaan kat malaysia ni xpakai paku
7)dye suntik la tu.dah tua,mampus nanti mcm mane la azabnya yek
8)adakah dye g**?uppppppssss
9)ang beli sebiji,ada borang langganan kat belakang.kalo terlebih rajin,leh cari kat gudang buku(bukan kedai ye)
10)memang sedap si ayam penyet sebab kene gelek motokar ni.hahahhah.ada la tu ramuan rahsia.mcm kfc,sampai lani org dok giler2

.hasina. said...

hahaha thumbs up tok entry
ni :)

faten suhaida said...

anuar zain xkawin2 lgi mybe dia tggu tuan blog ni kot? haha..just kidding

fasha said...

love 69 : wahhh panjangnye comment. hehe. mekaseh sebab bg jawapan yg bernas tu :)

sina : hahaha. mekaseh sina! muah2! :D

faten suhaida : hahahah. xmau la anuar zain. xbest. wahhh gituuu. hahaha

nurul said...

pasal laut merah, sbb apa semua org terapung apung? sbb kandungan garamnya terlalu banyak... jadi x ada ruang dalam molekul air yg akan menyebabkan kan kita tenggelam

fasha said...

nurul : ohhhhh.. heheh :)

Baca sampai lebam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...